Tem 17

16 Temmuz 2016 – İzgedak – Dikili Aşıklar Şelalesi Tamamlandı

İzmir Gençleri Dağcılık yaz faaliyetimize hız kesmeden devam ediyoruz. 16 Temmuz pazar günü planladığımız Dikili-Nebiler, Aşıklar şelalesi, ağlayan mağara ve ecem çağlayanı etkinliğimizi tamamladık. Yolculuğumuz sabah 08.00’de servisimize binerek keyifli bir şekilde başladı. Belirlenen duraklarda arkadaşlarımızı aldıktan sonra 10.30’da Dikili Nebiler şelalesine geldik ve servisimizden indik. 20 dk lık kolay ve yer yer ıslak geçişleri olan patikadan ilerleyerek Aşıklar şelalesine vardık. Burada eşyalarımızı bırakıp, üstümüzü değiştirdikten sonra şelalenin soğuk suları atladık. Şelaleden iniş yapmak için şelalenin üstüne çıkarak ana istasyon oluşturduk. Toplamda 20 katılımcımızı iple iniş yaptırdık. Sorunsuz bir şekilde inişleri tamamladıktan sonra istasyonu ve teknik malzemeleri toplayarak şelaleye indik. Burada eşyalarımızı toplayarak aşağıda bulunan mağaranın giriş kısmına indik. 5 tecrübeli sporcumuz mağaranın yatay girişinden içeriye girerek dikey girişinin sınırında bulunan derin su birikintisine kadar ilerledi. Mağaranın içi kesinlikle görülmeye değer diyebiliriz. Mağara içi oluşumları, su akıntıları ve mağaranın gerçek sahipleri yarasaları görmek muazzamdı. Daha sonra mağaradan çıkarak restoran kısmında kısa bir zaman geçirmemizin ardından, servisimize binerek faaliyetimizi başarılı ve sorunsuz bir şekilde tamamladık. Faaliyetimize katılan tüm arkadaşlarımıza teşekkür ederiz. Önümüzdeki hafta İran Devamend dağı (5671 m) zirve tırmanış faaliyetinde olacağımız için etkinliğimiz olmayacaktır. Bizleri takip etmeye devam edin. Doğa seni de çağırıyor.