Eyl 06

Yükseklik Max= 1375 METRE

Yükseklik Min= 245 METRE

Katılımcı Sayı= 15

İzmir Gençleri Dağcılık olarak Beş Parmak Dağları Latmos Zirve için 15 kişilik ekibimizle beraber 07,00’da Bafa Gölü / Çeri Restoran’dan yola çıktık. 08,00 de Karahayıt Köyünden yürüyüşe başladık. Sabah yol üzerinde ve köyde açık market olmamasından dolayı zirve alışverişimizi bir gün önceden yaptık. Oldukça uzun bir yürüyüş parkuruna sahip olan Latmos Zirve’nin başlangıcında stabil toprak yoldan gittikten sonra vadi içine girerek yolumuza vadi üzerinden yükselerek devam ettik. Çok fazla patika yolu bulunmayan, olan patikalarında dikenli çalılarla kaplı olmasından dolayı zirveye doğru büyük kaya geçişleri yaparak devam ettik. Yürüyüş boyunca bizlere keçiler ve domuzların eşlik etmesi oldukça eğlenceli bir yolculuk yarattı. Ayrıca kayaların inanılmaz görüntüsü ve manzarası da harika bir parkurda yürüyüş keyfi veriyor. Parkur boyunca siyah ve mavi boru hattını izleyerek yolunuza devam edebiliyorsunuz.  Saat öğlen 11,00 gibi parkur artık tamamen güneş altında kalıyor. Tavsiyemiz güneş parkuru tam olarak esir almadan belli bir yol katetmeniz. Biz 12,30 da zirve için son bir adım olan olan delik mağaraya geldik. Burayı tek sıra halinde geçerek zirvenin altında ki tırmanış yerine geldik. Bu noktayı 3 nokta kuralı ile rahatça geçebiliyorsunuz. Oldukça basit bir tırmanış bölgesi olsa da biraz korkutucu olabilir. Eğlenceli bir tırmanıştan sonra zirveye ulaşıyorsunuz. Zirvede zirve defteri olduğunu sölemek isteriz önceki yıllarda yoktu. Bizce birşeyler yazmaya değer. J Zira zirveden Bafa’nın müthiş manzarası 5,30 saatlik bu zorlu yürüyüşün gerçekten değdiğini bizlere kanıtladı. Zirvede yerde 2 tane bolt duruyor tırmanılan bölgeyi buradan istasyon kurarak inebiliyorsunuz. Biz faaliyetimizi 18,30’da Karahayıt Köyü’ne gelerek  kazasız belasız sorunsuz birşekilde tamamladık.
Dikkat edilmesi gerekenler

1-Karahayıt Köyünden parkur uzun olcağından dolayı 05,00-06,00 da rotada olmak önemli.

2-Yaz aylarında oldukça sıcak olduğundan dolayı şapka bulundurulmalı. Çalılardan dolayı uzun giyinmekte fayda var.

3- Parkur üzerinde hiç su kaynağı bulunmadıgından dolayı yanınızda en az 3 litre su bulundurmanızda fayda olcaktır.

4-Zirve için yanınızda 30-40 metre statik ip bulundurabilirsiniz.

5-Parkur çok engebeli ve tırmanışlı olduğu için yanınızda bilekli ayakkabı yada yaklaşım ayakkabısı taşıyabilirsiniz.

6- Taş düşmelerine karşı kask yanınızda bulundurulmalı.